Zenderstad was weer dicht bij een verrassing.

Ondanks dat Zenderstad met 2 jeugdige invallers aantrad treden tegen de koploper  en verwachte titelkandidaat  kwam de winst van CTD Arnhem enigszins gelukkig tot stand.

Een nederlaag van Rene Nurmohamed werd keurig teniet gedaan door jeugdspeler Bram Bekkers die in het middenspel schijfwinst behaalde maar daarna keurig de winst binnen haalde.

Rob de Meij trapte in de val van zijn tegenstander die een damzet toeliet in een PartieBonnard waarbij  Rob berekende dat een ieder een dam op het bord  kreeg die door beide met gelijkspel weer zouden verdwijnen. Toen de kruitdamp was opgetrokken zat er geen winstplan voor beide meer in en werd remise overeen gekomen.

Ook Patrick v.d.Tol kwam in een goede partij remise overeen.

Zenderstad kwam op achterstand door een nederlaag van Gerard Bakker tegen CTD Arnhem sterkste speler die net iets sterker was in het positie spel.

Een bittere pil kreeg Zenderstad te verwerken door de onverwachte nederlaag van Arie Koster.

Nog niet getreurd met 4 partijen aan de gang waarvan er 1 met schijfwinst , 1 met goede winst kansen en 2 met een gelijkwaardige stand op het bord.

Als tegenvallend resultaat voor het team omdat hij een schijf voorstond maar als individu een goede prestatie was de remise van pupil Roald Scheper die in de overgang van middenspel naar eindspel  in een giftige combinatie liep waarna remise een feit werd.

Een gelijkwaardige remise werd keurig behaald door Ben v.d.Linden .

Een onverwachte 3 om 3 ruil van zijn tegenstander in het late middenspel met een veel  slechtere positie werd Theo v. Londen in het eindspel fataal.

Het toetje kwam weer van Kumar Bihari die met zijn spelletje zijn tegenstander een goed gevoel geeft maar plotseling via een combinatie helemaal op het verkeerde been kan zetten.

Dit keer lukte hem dit op bord 1 en leverde het eindspel zijn winst op.

Een 12-8 nederlaag die ook een 10-10 had kunnen zijn.

Hierop had de wedstrijdleider in zijn opening speech ook de verwachting uitgesproken met voor een ieder een fijne en spannende wedstrijd.