Provinciale titel voor het grijpen

In de 6e ronde van de provinciale clubcompetitie moest koploper Zenderstad thuis aantreden tegen ADG. De Amersfoorters kwamen versterkt opdraven en er ontstond een spannende strijd. De eerste uitslag viel op bord 2 waar Rik Verboon het opnam tegen de Amersfoortse kopman Ben Provoost. Onder het mom 'puntje voor de club' speelde Rik tegen zijn natuur een rustige partij. Hij kwam geen moment in de problemen en daarmee was de eerste remise een feit.

Op bord 1 trof Laurens Fijn van Draat de Amersfoortse versterking Rutger Koetsier. In het middenspel liep de spanning snel op met prachtige offer varianten als mogelijkheden. In plaats hiervan koos Rutger ervoor het het contact te verbreken waarmee hij licht nadeel accepteerde. Toen Laurens niet het scherpst reageerde eindigde de partij in een rustige remise.

Op bord 3 trof Laura Timmerman Cees Strooper. Ook hier een rustige opening, maar in het late middenspel gingen beiden er vol in. Even leek de aanval van Cees op de korte vleugel veel sneller te gaan dan de tegenaanval van Laura. Maar dat werd gauw geneutraliseerd en de derde remise was een feit. Voer voor de liefhebber om te kijken of beide spelers sterke voortzettingen hebben gemist.

Op bord 4 nam Martijn van der Klis een vroege hekstelling 'met 2 stukken op de lijn' tegen Harry de Waard. In het middenspel verbrak Harry de opsluiting en Martijn kwam iets gemakkelijker te staan. Een onverantwoorde winstpoging met een volkomen verkeerd getaxeerd offer had hem de kop moeten kosten. In het eindspel kon Harry het echter niet rond krijgen waardoor kort voor middernacht de vierde remise kon worden opgetekend. Door dit gelijke spel heeft Zenderstad in de laatste ronden tegen UDG-Vriendenkring genoeg aan een gelijkspel om de titel binnen te halen.