29-11-2014 Zenderstad - Bennekom 6-14

De wedstrijd van de regelmaat!!

Je hebt wedstrijden waar je als teamcaptain je hoofd over breekt met een opstelling om een goed resultaat als team maar ook de individu als dammer tot zijn recht kan laten komen.

Wanneer de koppeling achter de borden heeft plaats gevonden dan hoop je dat sommige de punten pakken en dat andere boven hun kunnen spelen om toch wat punten bij elkaar te sprokkelen.

Hierbij heb je dan nog te maken met de motivatie van de tegenstander en deze was niet in het voordeel van Zenderstad.

Zenderstad moest afgelopen zaterdag tegen koploper Bennekom die dan ook vol voor de overwinning ging.

De koppeling aan elkaar wees uit dat 2 Zenderstad spelers duidelijk het niet getroffen hadden.

Maar over deze spelers niets dan lof. Fabian v. Dalen, jeugdspeler en debutant hield het 3 uur vol en met iets meer ervaring had hij een punt kunnen halen.

Rene Nurmohamed trof de sterkste Bennekomspeler Coen Bommel die Rene bestreed met een heuse Roozenburg maar een morele overwinning voor Rene was dat Coen de Roozenburg moest verbreken en in een 8 om 8 stand alles nog mogelijk was.

Nu komt de kracht van sterke spelers pas tot ontplooiing en positioneel werd Rene opzij gezet.

Ruud de Graaf was gekoppeld aan een gelijkwaardige tegenstander en zo op zijn gemak behaalde hij wat voordeel maar dit was niet genoeg om een beslissing te verkrijgen.

5 Zenderstadspelers waren gekoppeld aan tegenstanders met een hogere rating.

Deze hogere rating kwam tevoorschijn in het late 4 uur waarbij de tegenstanders gehaaider zijn en met hun kennis en motivatie de partij naar zich toe trekken.

Zo ook Hans Verhoeven, Theo v. Londen, Arie Koster en Kumar Bihari moesten dit ervaren.

Rob de Meij met een goede opening, gevolgd door sterk middenspel (winst ?) en een slecht eindspel kon remise binnen halen.

Blijven er nog 2 spelers over die door de koppeling hoger ingeschat zijn voldeden aan hun kunnen.

Zo behaalden Antonio Ramirez en Gerard Bakker door goed spel de winst binnen.

Terug kijkend op deze wedstrijd is de uitslag in het voordeel van Bennekom dan ook volkomen terecht en kon Zenderstad niet voor een uitschieter zorgen.

Zenderstad          BDV Bennekom

1  Rob de Meij (972)  -  Johan de Haas (1086)    1 - 1 3   Partij
 René Nurmohamed (669)  -  Coen Bommel (1159)    0 - 2 1   Partij
 Ruud de Graaff (1069)  -  Chris Versteegen (1066)    1 - 1 5   Partij