Wederom weer 8 partijen gespeeld !!

U begrijpt dat als de opkomst dit jaar zo blijft de wedstrijdleider niets te klagen heeft, wellicht alleen over zichzelf! Anton liep in een coup Phillipe en moest maar liefst 3 stukken inleveren!! Anton bleef scherp en probeerde een laatste redmiddel en plaatste een tegencombinatie ik bleef nog wel 2 stukken voor maar de dam van Anton was krachtig genoeg om hiermee remise af te dwingen,

Ook bij voorzitter Cees moet de scherpte nog komen, Patrick van der Tol wist keuring een schijf te winnen door een forcing en gaf Cees geen kans meer.

Jan Timmerman speelde keurig een Roozenburg partij tegen Rob de Meij en deed dit tot het middenspel heel behoorlijk, zette zelfs een keer een lokzet open wat 2 stukken opgeleverd zou hebben!! Rob de Meij trapte er niet in en zocht zijn eigen moment om Jan een ilusie armer te maken.

Hans had tegen Arie een verassende wending. Na een ruil waar Arie op slag bleef staan kon Hans via 31-36 achterlopen en altijd naar dam dam slaan.

Piet had een hele kluif aan Jacco, Jacco die uiteindelijk wel in de problemen kwam doordat het kerkhof bezet was en de kroonschijf ontbrak offerde een schijf (wellicht wat te voorbarig) maar het tempospelletje wat daana ontstond was zeker niet zomaar gewonnen, Piet moest dit heel precies uitspelen maar uiteindelijk moest Jacco opgeven, (Citaat van Piet "hij is zo taai een leren schoenzool")

Laura en Kumar hadden een hele spannende pot maar beide maakte geen aantoonbare foutjes en 1-1 is dan ook de logische uitslag.

Rob de Wit had als taak om Bram van de 1e positie af te krijgen, Rob was scherp en bleef scherp en kreeg uiteindelijk zijn verdiende overwinning.

Veelvoudig kampioen Bert  is ook weer op dreef, Theo moest het ontgelden al ging het allemaal niet vanzelf.

Veel partijen zijn na te spelen, klik hier voor stand en partijen