Ron Heusdens wint 1e Heritage Open

GMI Ron Heusdens heeft het 1e Heritage Open toernooi op zijn naam geschreven. In een sterk deelnemersveld bleef hij kersvers drievoudig (klassiek, rapid en blitz tempo) Europees kampioen junioren Martijn van IJzendoorn een punt voor. Cruciaal voor Heusdens’ eindzege waren overwinningen op de Kameroenese MI Thomy Mbongo (3e) en Senegalese GMI Macodou N’Diaye.

Het toernooi werd georganiseerd ter gelegenheid van het 55-jarige jubileum van damclub Zenderstad IJsselstein en ondersteund door veilinghuis Heritage Auctions Europe. Dankzij deze sponsor wisten dammers van heinde en verre hun weg naar IJsselstein te vinden.

Er werd gespeeld in drie groepen op sterkte. In de B groep was MF Harry de Waard de concurrentie te machtig. Met een directe overwinning op Salomon de Jong (2e) en een remise tegen collega MF Ramon Sakidin (3e)  kan hij zich de terechte winnaar noemen. In de C groep IJsselsteins succes. Gerard Bakker, lid van Zenderstad, bleef daar op tegenstandersrating Bert Roest voor. Opmerkelijk was de 3e plaats van Maarten de With, die na een succesvolle jeugdopleiding bij Zenderstad het dambord aan de wilgen hing, maar voor het jubileumtoernooi een uitzondering maakte en na 5 jaar niet te hebben gedamd een ijzersterke come back maakte. Ook de prijs voor beste pupil bleef in IJsselstein en werd gewonnen door talent Roald Scheper.

De deelnemers gingen tevreden en met een volle maag naar huis. Het toernooi was geslaagd.

Alle uitlagen zijn hier te vinden.

Heritage open 2016

DSC00397DSC00392