9-11-2019: Dammers Zenderstad winnen van jeugdig Brainsport Eindhoven 2

Teamcaptain Rob de Meij waarschuwde vooraf de jeugdige tegenstanders niet te onderschatten.  Geconcentreerd werd dan ook begonnen. Bert Habets en later ook Rob de de Meij kwamen beide al gauw twee schijven voor en wonnen later ook makkelijk.
Ook Piet Schep won zijn partij, hij had in klassiek alles onder controle en haalde dam. Vervolgens kwam de klad erin maar zijn tegenstander profiteerde er niet van. Een mooi overmachtseindspel bezorgde de derde IJsselsteinse overwinning.
Bij Gerard Bakker was het volkomen gelijkwaardig. Zijn tegenstander ruilde handig alles af wat er af te ruilen was met remise als resultaat. Met een 7-1 voorsprong leek de buit al binnen. Cees Westland en Theo van Londen verloren echter uit het niets, beide door onnodige blunders.
Ebbo de Jong had de tempi beter berekend en kon zijn tegenstander mooi helemaal vastzetten. Ook Jacco Scheper won. Een mooie forcing met plakker met doorbraak was precies voldoende voor de winst.
Ed Kok nam een grote ruil met veel terreinvoordeel en ging ten aanval over de dun bezette korte vleugel. Zijn jeugdige tegenstandster miste een 3 om 3 ruil om met voordeel onder de druk uit te komen en kwam daarna te laat om ook te kunnen doorbreken.
Arie Koster had ook een jeugdige tegenstandster die de strijd in een wederzijdse flankaanval niet uit de weg ging. In een dunne 4 om 4 miste Arie een kansrijke voorzetting en werd het remise.

Met deze 14-6 winst in Eindhoven staat Zenderstad nog ongeslagen bovenaan (samen met DES Lunteren 4 en Limburg CT). De volgende (thuis) wedstrijden tegen Dammend Tilburg en medekoploper Limburg CT zullen uit wijzen of Zenderstad een serieuze titelkandidaat is !