Zaterdag 16-01-2016, Zenderstad-Zaanstreek/Purmerend 5-15.

Zenderstad komt de 1e klap niet te boven.

Al het goede voornemen om een spannende wedstrijd tegen Zaanstreek als team neer te zetten kreeg na 3 minuten een knauw toen Hans Verhoeven zijn tegenstander al moest feliciteren.
Hierna kregen de spelers van Zenderstad geen grip meer en moesten achtereen volgens Jacco Scheper ( zijn 1e verlies), Roald Scheper (verschil was te groot dus een leer moment), Antonio Ramirez en Kumar Bihari de eer aan hun tegenstander laten.
Inmiddels kon in het laatste deel van de wedstrijd en bij een tien nul achterstand Arie Koster het 1e puntje voor Zenderstad noteren.
Het verlies van Ruud de Graaff in een dammen eindspel moeten we nog maar eens goed gaan bekijken en analyseren, op het 1e gezicht staat Ruud verloren maar het heeft nog vele kansen bij een heel klein foutje om remise te forceren.
Theo v. Londen kon zijn partij omzetten in een verdiende overwinning maar deze werd gevolgd door een nederlaag van Patrick v.d.Tol die de weg kwijt raakte in het late middenspel.
De verrassing was enigszins aan het 1e bord door Gerard Bakker die na zijn slechte resultaten in voorgaande wedstrijden een puike wedstrijd kon neer zetten die uit monde in een gewonnen overmacht eindspel.