De onderste helft haalt de punten binnen.

De onderste borden van DC Zenderstad waren zaterdag goed op dreef en haalden met zijn vijven al 9 punten binnen en dat steekt toch wel af bij de bovenste 5 die maar voor 3 punten hebben hebben gescoord.
Waar gaat het mis bij Rene Nurmohamed ? Een overweldigende aanval op de lange vleugel kan hij bekronen door eerst even zijn verdediging op orde te brengen maar dit nalatend kreeg hij een 2 om 2 doorbraak naar dam tegen op de lange lijn waar bij zijn overmacht helemaal nutteloos werd.
Patrick v.d.Tol kreeg al gauw grip op zijn tegenstander en met 2 schijven voor was het binnen halen van de punten een kwestie van tijd.
Theo v. Londen liet ook zien dat zijn jeugdige tegenstander wedstrijd ervaring mist om het hem erg lastig te maken.
Hans Verhoeven hoefde niet alles uit de kast te halen en in de partij werd het evenwicht niet verbroken door beide wat uit monde in de remise.
Rob de Meij speelde een puike partij en kon doorbreken naar dam.
Maar had zich helemaal vergist zodat ook zijn tegenstander doorbrak en het een spannende eind fase inging.
Hierbij blunderde zijn tegenstander waarna de partij in Rob ’s voordeel beëindigde.
Gerard Bakker steekt niet in zijn aller beste vorm wat in zijn partij in het late middenspel tot nadelig spel leidt.
Ook nu werd hij daardoor weg gedrukt en moest de punten aan zijn tegenstander laten.
Dat niet alle jeugd de kaas van het brood laten eten liet welp Roald Scheper zien In de wedstrijd tegen Diemen moest welp Roald Scheper nog berusten in een remise maar zaterdag was het zijn dik verdiende 1e winst in de landelijke competitie.
Kumar Bihari bracht even later voor Zenderstad de winst over de streep.
In het eindspel liet Antonio Ramirez de remise achter wegen en moest met een nul genoegen nemen.
Ook een jeugdspeler maar dan die van Haarlem behaalde een blauwe vermelding door niet minder dan Ruud de Graaf keurig maar vooral op positie spel deze op remise te houden.
Een 12 – 8 overwinning gaf een goed beeld van de strijd die achter de borden heeft plaats gevonden.