Strijd tot de laatste zet.

Zenderstad trad afgelopen zaterdag aan tegen Wageningen/Heteren .
Deze vereniging stond gelijk met Zenderstad op een gedeelde 4e plek waardoor er voor beide verenigingen bij een goed resultaat misschien nog een treedje hoger in het verschiet ligt?
Wageningen/Heteren is na een stroeve start van de competitie een goed mix team van senioren en jeugd geworden wat het iedereen moeilijk maakt.
Het was vermakelijk dat geroutineerde spelers volop aan de bak moesten en niet konden afwachten dat de routine de doorslag zou geven.

Zenderstad begon goed door Theo v. Londen die zijn jeugdige tegenstandster kon verrassen met een aanval op een zwak plekje waarbij ze de verdediging niet sluitend kon vinden (deze zat er later bij de analyse wel in)
Rob de Meij bracht een volgend puntje binnen.
Zijn aanval werd vakkundig overgenomen door zijn jeugdige tegenstander waarna deze liet zien dat hij positioneel ook al veel in huis heeft.
Rob kreeg geen vat op de stand en de vrede werd getekend.

De stand werd gelijk door een nederlaag van Hans Verhoeven die in een wat dieper zetje liep met 1 schijfje verlies maar daarna ook geen kans meer kreeg om dit te compenseren. Zijn tegenstander had dit zetje ooit geleerd van oud wereldkampioen Iser Koeperman die nog enkele jaren lid is geweest van Wageningen.

Rene Nurmohamed trof ook een jeugdige tegenstander die het hem zeer moeilijk maakte en Rene onder zware druk zette. Bij Rene weet je het nooit of hij dan bezwijkt of zo buigzaam blijft dat hij weer overeind komt. Rene was buigzaam en vond nog net zijn laatste redding voor de remise.

Plotseling was ook de partij afgelopen van Patrick v.d. Tol waarbij het initiatief bij hem lag maar werd overgenomen in het late middenspel. Plotseling moest Patrick alle zeilen bij zetten maar kon de veilige remise haven bereiken.

Een van de leukste partijen van de dag was die tussen Nestor Ruud de Graaf tegen de voor de jeugdleiders al bekende welp Akosh Kardos. Als een volleerd dammer bepaalde Akosh het tempo van de partij en nam voor elke zet de tijd om deze te bereken. Wanneer deze ook nog goed zijn geef ik het maar te doen om de partij naar je hand te zetten.
Dit gebeurde pas in het late middenspel waarna Ruud in het eindspel de winst kon binnenhalen.

Weer werd het gelijk door het verlies van Antonio Ramirez die in een leuke open flankspelpartij onderuit ging.
Met nog 3 partijen bezig kon het nog alle kanten uitgaan.
Een voor Arie Koster hem zelf teleurstellende partij, waarbij Arie zijn hele stand zag verzanden maar de remise binnen gehaald.

Ook de partij van Ruud Klaarenbeek verliep niet goed voor Zenderstad.
Waar de toeschouwers al een overwinning zagen gloren kon Ruud deze niet bewerkstelligen

En dan terug komend op de strijd tot de laatste zet, deze werd uitgevoerd door Kumar Bihari die zich van een verloren partij op een voor hem bekende manier zich terug knokte en zowaar bijna nog had gewonnen.
Zijn remise betekende wel de 10 -10 eindstand en hielden we in ieder geval Wageningen?Heteren onder ons.
Als toetje ging Zenderstad ook nog de nummer 3 voorbij en werd deze competitie afgesloten met een voor Zenderstad fraaie derde plek.