Zenderstad had het lastig.

Zenderstad moest afgelopen zaterdag aantreden tegen de provincie genoot Gooi & Eemland 3 .

Gewaarschuwd door de wedstrijdleider dat bekende tegenstanders alleen goed bestreden kan worden door gedurende de gehele partij geconcentreerd te blijven.

Terug blikkend op de wedstrijd zelf hebben alle 20 spelers alles uit de kast gehaald.

Rene Nurmohamed moest als 1e de punten laten aan Harry Vredeveldt die precies wist wat de zwakke punten van Rene waren. Dus een verdiende overwinning voor Harry.

De gelijkmaker werd gescoord door Ruud de Graaff tegen Hans Loots waarbij positioneel Ruud de veel betere was.

Ook toch nog onverwachts was de winst van Theo v. Londen op Levi Duyts waar bij Levi lang kon meekomen maar in het eindspel in Theo zijn meerdere moest erkennen.

Even later werd de gelijkmaker weer gescoord door Kennedy Krisnadath die Antonio Ramirez verraste met een doorbraak die je zag aankomen maar niet te weerleggen was bij de eerste constatering.

Zenderstad kwam weer op voorsprong door een regelmatige winst van Arie Koster tegen Lamment Korlaar waarbij Arie het touw tijdens de partij steeds strakker aanhaalde.

Rob de Meij tegen Henk de Groot breidde de voorsprong verder uit maar er moet gezegd worden dat Henk een paar remise kansen niet heeft gezien.

Tijdens de partij nam Rob een damdoorbraak wat hem 3 schijven kostte.

Henk gaf alles om de verdediging op te zetten maar vergat dat soms

de beste verdediging bestaat uit aanvallend te denken.

Een leuke en open partij tussen Hans Verhoeven en Lucas Veldhuizen werd verdiend door Lucas op remise gehouden.

De winst voor Zenderstad werd binnen gehaald door Kumar Bihari tegen Lennart Bolks.

Kumar met zijn eigen spel plaatste Lennart voor vele problemen en sloeg genadeloos toe in het eindspel.

Ook de partij tussen Patrick v.d. Tol en Henk Langerak was zeer de moeite waard waarbij ze elkaar goed kennen omdat ze de laatste tijd al op vele fronten elkaar tegen kwamen.

Gelijk op gaand werd er pas laat in het eindspel tot remise besloten.

Gerard Bakker zat in de gehele partij tegen Gerard Benning niet lekker in zijn vel en Gerard Benning hield hem daar dan ook kundig mee opgezadeld en kwam dan ook in een overmachts eindspel die Gerard Benning vakkundig besliste.

Een terechte 12 – 8 overwinning voor Zenderstad maar Gooi & Eemland heeft het de IJsselsteiners meer dan moeilijk gemaakt.