29-01-2020: Schooldammen IJsselstein prooi voor de Opstap

Woensdagmiddag 29 januari werd het IJsselsteins schooldamkampioenschap gehouden. Maar liefst 26 viertallen, totaal met wisselspelers maar liefst 120 kinderen uit groep 5 t/m 8, deden hier aan mee. Met veel ouders, docentes en begeleiders een heel gezellige denksportmiddag bij gastheer MPO Heritage Open Europe.

Groep 5 en 6
In groep 5 en 6 speelden 8 viertallen om het kampioenschap van IJsselstein. Deze 8 viertallen hadden zich in de voorrondes in december al geplaatst voor de finale. Evenals in de voorrondes kwam de Opstap school weer sterk voor de dag. In het rondtoernooi werd de Opstap 1 de ongeslagen winnaar. Met 5 winstpartijen en 2 gelijkspelen tegen de teams van de Tandem 2 en Opstap 2 werden zij ongeslagen kampioen.

Groep 7 en 8
In groep 7 en 8 speelden maar liefst 18 viertallen mee. Ook hier werd het eerste team van de Opstap ongeslagen kampioen met 4 winstpartijen en twee gelijke spelen. Op de tweede plaats maar liefst 5 teams, De Opstap 2, Fatima 2, Ark van Noach1 , Tandem 1 en Ark van Noach 2. Daarbij behaalde  de Opstap 2 de 2e plaats en werd  de Fatimaschool 3e  omdat ze hun punten tegen sterkere tegenstanders hadden behaald.

Voor de kinderen was het een heel leuke middag dammen waarin enthousiast en ook geconcentreerd werd geprobeerd zoveel mogelijk punten voor hun teams te halen. Zie de foto met daarop de dammers van groep 7 en 8.
De beste 3 teams per klasse plaatsen zich voor de provinciale finales op zaterdag 14 maart. Daar zullen ze hun best doen om IJsselstein te vertegenwoordigen.

schooldammen2020